ترفندستان

روزانه یکی دو ترفند و کدتقلب و ترینر

ترفندستان

روزانه یکی دو ترفند و کدتقلب و ترینر

نقد بازی Gears of wars

نقد بازی Gears of wars  
 
 
این بازی در سبک Shooter توسط شرکت Epic Games (سازنده بازی Gears of wars) در دست ساخت هست و ناشر این بازی شرکت پرکار در نسل جدید یعنی Midway هست. تاریخ انتشار این بازی هم پاییز سال 2007 برای PS3 و PC اعلام شده و تاریخ دقیق انتشار بازی برای X360 هنوز اعلام نشده است.

این بازی به هیچ وجه یک بازی آرام نیست و Jeff Morris تولید کننده بازی در این باره گفته است: شما وقتی در میدان جنگ قرار می گیرید و افرادتان را می بینید که با دشمنان در حال dogfighting (کتک کاری به صورت وحشیانه) هستند و جلوی شما از این طرف به اون طرف در حال دویدن هستند هیچ وقتی برای ایستادن و تماشای آنها ندارید. همچنین نکته کلیدی در قسمت تاکتیک های نظامی دوباره زنده کردن یارهای کشته شده است که با این کار می توان قوای نظامی خود را افزایش داد. این کار فقط توسط بعضی از نیروها و به صورت محدود قابل انجام است.



داستان کلی بازی در بخش Single Player آن به این گونه است که دولت زمین با مردم زمین غیر صمیمی شده و به امور زمین رسیدگی نمیکنند در همین بین کنترل زمین به دست سه غول شیطانی می افتد که سعی در نابودی زمین دارند. شما میتوانید در این بازی با طرح نقشه های جالب مراحل بازی را طی کنید برای مثال یک چیز با ارزش را از پایگاه دشمن بدزدید یا با توپ های بزرگ به یک منطقه که برای دشمنان با ارزش بوده شلیک کنید و آن منطقه را با خاک یکسان کنید. Epic همچنین در این بازی وسایل نقلیه ای قرار داده که یکی از جالب ترین آنها یک بورد است که توانایی پرواز دارد و وقتی شما بر روی این برد قرار می گیرید بازی از حالت اول شخص خارج شده و به حالت سوم شخص در می آید و شما توانایی همه کاری با این برد را دارید حتی می توان در قسمت Multi Player بازی دو نفر بر روی این برد قرار بگیرند و یکی برد را هدایت کند و دیگری به دشمنان شلیک کند البته دشمنان هم خیلی باهوش هستند و می توانند با پنهان شدن کنار مسیری که شما از آن عبور میکنید به صورت ناگهانی بر روی شما پریده و شما را از برد به زمین پرت کنند. شما همچنین می توانید از این برد ها صرف نظر کرده و از پایگاه خود تقاضای خودروهای جنگی با اسلحه های بزرگ بر روی انها کنید که در اسرع وقت توسط یکی از افرادتان به شما تحویل داده می شود.

از Jeff Morris درباره شخصیت بازی و همراهانش سوال شد و او در جواب گفت: در جوخه شما یک راهزن همراه با یک ماسک به صورتش و یک شخص که موهای خود را بافته و بدنش پر از خالکوبی است (همان کسی که در E3 2005 نمایش داده شد) تیم شما را تشکیل می دهند و یک کاراکتر کلیدی از سری های UT به اسم Necris villain Loque در این بازی حضور دارد .

در این بازی یک اسلحه بسیار جالب وجود دارد که در واقع یک اسلحه بیو لوژیکی هست و تیرهایش از نیش حشرات درست شده و شما با آن می توانید دشمنان را بر دیوار یا سقف میخ کنید. دیگر اسلحه جالب بازی Rocket Launcher هست که توانایی پرتاب نارنجک را دارد همچنین می تواند سه تیر به صورت همزمان شلیک کند. همچنین Jeff Morris اظهار داشته که این بازی از UT2004 بسیار عظیم تر است و مپ های بازی چندین برابر UT2004 جزییات و وسعت دارند و اسلحه ها در این بازی با بیشترین تعداد چند ضلعی طراحی شده اند.

در این بازی ماشین هایی وجود دارد که با آنها می توان هم به زیر آب رفت و هم پرید که خیلی جالب به نظر می رسد. همچنین ماشین ها در این بازی دارای مودهای گوناگون هستند و قابلیت ارتقا دارند. Steve Polge سرپرست طراحان بازی در اینباره می گوید: تانک های واقعی توانایی خم شدن و تا شدن را ندارند ولی در این بازی تانک ها این توانایی را دارند. یکی از جالبترین تانک های این بازی تانکی است که قابلیت حمل پنج نفر را دارد بدین صورت که یک نفر راننده و دو نفر تیر انداز و دو نفر بعدی به عنوان مسافر که می توانند هر لحظه از تانک خارج شده و شروع به شلیک به دشمنان کنند.

        


گفته شده است که اگر برای اولین بار تغییر شکل تانک ها را ببینید چشمانتان پهن شده و نفس کشیدن از یادتون میرود به گونه ای که تا خودتان بازی را انجام ندهید و با روبات های دشمن مبارزه نکنید نمیفهمید که چقدر ترسناک و قوی هستند. در این بازی 6 تیم و 24 شخصیت وجود دارند. که با هم تفاوت دارند ولی در کل بین 6 تیم یک توازن برقرار است.


چندین سوال از Chris Wells ، طراح کاراکتر های این بازی:
+ چه تفاوتی بین کاراکترهای بازی وجود دارد؟
Chris Wells: کاراکترها در UT3 دارای استیل و جزییات متفاوتی هستند ولی در کل تیم Necris ها از اسلحه های نانو و از زره های سنگین استفاده میکنند ولی Krall ها از زره ای موقت و سبک و بند تفنگشان از چرم است و مطمئن باشید هر سلیقه ای را راضی می کند. همچنین او گفت در UT3 شما توانایی ساختن شخصیت و طراحی لباس و تغییر زره و اسلحه و کلاه و.... را نیز دارید.

+ چه عواملی در طراحی کاراکترها نقش داشته اند؟
Chris Wells: او می گوید ما همه جوانب را در نظر گرفتیم برای مثال برای طراحی کاراکتر Akasha که یک دختر اهل افریقای شمالی و حوضه دریای مدیترانه هست ، ما روی صورت اون از هنا استفاده کردیم و روی زره او زیور الات قرار دادیم.

+ نظرتون درباره Unreal Engine 3.0 چیست؟ آیا کار با آن راحت هست؟ طراحی کاراکتر با اون چگونه است؟
Chris Wells: خوب در اینکه این یک موتور فوق العاده است شک نکنید ولی طراحی شخصیت با اون کار هر کسی نیست چون باید دارای تخیل عالی ای باشید تا بتوانید کاراکترهای فوق العاده ای را طراحی کنید و من هم از کار با اون راضی هستم.

+ آیا سبک سریع بازی نیازی به این همه جزییاتی که برای بازی طراحی شده دارد؟ آیا بازیکنان حاضر هستند که بازی را متوقف کنند و به تماشای جزییات بازی بپردازند؟
Chris Wells: خوب در جواب شما باید بگم که ما بازی رو طوری طراحی کردیم که در عین سریع بودن جزییات هم به چشم گیمر بیاید و مطمئن باشید هر کس بازی را انجام بدهد اول از همه درباره جزییات به کار رفته در مراحل بازی صحبت می کند.

+ چند کاراکتر در زمان عرضه بازی وجود دارند؟
Chris Wells: بین 18 تا 20 تا در 6 تیم مختلف ولی اندکی بعد از عرضه بازی چند کاراکتر دیگه به بازی اضافه شده و کاراکترها به عدد 24 می رسند.

+ دوست داشتید کدام شخصیت بازی های ویدیویی را شما طراحی میکردید؟
Chris Wells: واقعیتش این است که من واقعا سری Final Fantasy و همه کاراکتر های اون رو دوست دارم.

و اکنون مصاحبه ای با Mark Rein از شرکت Epic Games:
+ آیا ما امسال بازی UT3 را بر روی Xbox360 میبینیم یا اصلا مود جدیدی برای این نسخه طراحی می شود؟
Mark Rein: در جواب به سوال اولتون نه خیر نسخه Xbox360 امسال عرضه نمی شود وبه احتمال زیاد در نیمه دوم سال آینده عرضه می شود و ما اکنون تمام توان خود را برای نسخه PS3 و PC به کار بسته ایم. همچنین مایکروسافت یک برنامه فشرده برای بازی هایی که کریسمس امسال عرضه می شوند دارد به همین دلیل و دلیل دیگر Halo 3 ما امسال این بازی را منتشر نمی کنیم. در مورد مودهای جدید برای X360 باید عرض کنم خود بازی این امکانات رو ندارد و به احتمال زیاد به صورت Content های قابل دانلود در Live قرار میگیرد.


+امتیاز استفاده از موس و کیبورد در Ps3 به چه منظور است؟
Mark Rein: من هیچ نظری در این باره ندارم. سونی نا دانسته یا دانسته به ما گفت که این قابلیت را در این بازی قرار دهید و ما هم از روی صداقت و وفاداری این کار را کردیم.

+ برگردیم به این که چرا GOW برای vista طراحی شد؟ آیا شما میتوانید بر روی Vista بازی کنید؟
Mark Rein: من بازی UT را بر روی لپ تاپم با Vista بازی میکنم و لپ تاپ من به پرواز در می آید. هنوز خیلی زیاد است که برای سیستم عامل جدید ماکروسافت بازی عرضه شود و به درایو های جدید نیاز است تا بتوان بازی های جالبی بر روی آن عرضه کرد. اگر شما از قدرت و توانایی های DirectX 10 به طور کامل استفاده کنید تعداد انگشت شماری می توانند آن بازی را اجرا کنند. من تصمیم دارم بعد از دو سال آینده بازی ای بسازم که بر روی بهترین PC ها با DX9 اجرا نشود و فقط با DX10 قابل اجرا باشد. او همچنین افزود که بازی سازی برای PS3 و X360 به مراتب راحت تر از بازی سازی بر روی PC است زیرا وقتی برای PS3 یا X360 بازی میسازید مطمئن هستید که همه کنسول ها دارای یک قدرت هستند و برای مثال یک PS3 از PS3 دیگر قوی تر یا ضعیف تر نیست ولی در Pc موضوع کاملا فرق میکند و ممکن است یک شخص یک کامپیوتر high-end داشته و هر بازی ای را به راحتی انجام دهد ولی قشر وسیع گیمرها یک همچین کامپیوتری ندارند و ما مجبور هستیم بازی هایی بسازیم که بر روی کامپیوتر های متوسط هم به خوبی اجرا شود و این بزرگترین مشکل ما در رابطه با ساختن بازی برای PC است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد